Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı’ndan yapılan açıklamaya göre, liderler, Türkiye-İran ikili ilişkileri ile bölgesel ve küresel gelişmeleri ele aldı.
İran ile ABD arasında varılan mutabakatın memnuniyet verici olduğunu belirten Erdoğan, Türkiye olarak sürecin barışla sonuçlanması için elimizden gelen desteği sağlayacağını, müzakereleri sabote etmek isteyenlere karşı dikkatli davranmanın önemli olduğunu ifade etti.
Cumhurbaşkanı Erdoğan ayrıca, yeni dönemde bölgesel barışı güçlendirecek adımlar atmanın önemli ve gerekli olduğunu, Türkiye’nin bunu tesis etmek için çalışacağını belirtti.
Erdoğan, Türkiye ile İran arasındaki ticari, mali ve enerji iş birliğini geliştirmek için adımlar atmayı sürdüreceğimizi de ifade etti.
Pezeşkiyan Türkiye’nin tutumunu takdir etti
İran resmi haber ajansı IRNA'nın haberine göre, görüşmede İran ile Türkiye arasındaki siyasi, ekonomik ve diplomatik ilişkilerin yanı sıra bölgesel gelişmeler değerlendirildi.
Pezeşkiyan, Türkiye'nin son dönemde bölgesel krizlere ilişkin tutumunu takdir ettiğini belirterek, sorunların diplomatik yollarla çözülmesine yönelik çabalardan dolayı Erdoğan'a teşekkür etti.
İran ile Türkiye arasındaki sosyal, kültürel, siyasi ve ekonomik ilişkilerin geliştirilmesinin önemine değinen Pezeşkiyan, bölge ülkelerinin barış, istikrar ve güvenliğin sağlanması için ortak adımlar atması gerektiğini söyledi.
Son dönemde bölgede yaşanan gelişmelere ve ateşkes sürecine de değinen Pezeşkiyan, bölgesel ülkelerin diplomatik çabalarının çatışmaların sona ermesinde etkili olduğunu ifade etti. Lübnan ve Filistin'deki durumun da uluslararası girişimlerin gündeminde olması gerektiğini kaydetti.
İran'ın uluslararası hukuk çerçevesinde diplomatik süreci sürdürmeye hazır olduğunu belirten Pezeşkiyan, ülkesinin savaş istemediğini ve sorunların müzakere yoluyla çözülmesinden yana olduğunu söyledi.
İki ülke arasındaki ekonomik ilişkilerin son gelişmelerden olumsuz etkilendiğini ifade eden İran Cumhurbaşkanı, ekonomik iş birliğinin yeniden canlandırılması amacıyla ortak ekonomik komisyonun çalışmalarının hızlandırılabileceğini dile getirdi.
Erdoğan: İran'a yönelik müdahaleleri desteklemedik
İran basınına göre Erdoğan ise görüşmede, İran'a yönelik müdahaleleri desteklemediklerini daha önce de çeşitli platformlarda dile getirdiklerini belirtti.
Erdoğan, İran'ın ABD ile yürüttüğü müzakerelerde izlediği yaklaşımı olumlu bulduklarını ifade ederek, bölgedeki sorunların diyalog ve diplomasi yoluyla çözülmesinin önemine dikkat çekti.
Bölgesel istikrarın korunması için müzakere sürecinin devam etmesi gerektiğini söyleyen Erdoğan, ekonomik ilişkilerin geliştirilmesi amacıyla iki ülke arasında ekonomik komisyonun yeniden aktif hale getirilmesini önerdi.
Cumhurbaşkanı Erdoğan ayrıca, bölge ülkeleri arasındaki diyalog ve iş birliğinin güçlendirilmesinin, ilişkilerin normalleşmesine ve ekonomik bağların gelişmesine katkı sağlayacağını ifade etti.





