Belediyenin sosyal medya hesaplarından paylaşılan duyuruda, Park ve Bahçeler Müdürlüğü tarafından polen yayılımına neden olan ağaçların tespit edildiği ve halk sağlığının ön planda tutulduğu ifade edildi. Açıklamada, polenlerin alerji, astım ve çeşitli solunum yolu rahatsızlıklarını tetikleyebildiğine dikkat çekildi.
Duyuruya göre, ağaç kesimi için vatandaşların belediyeye dilekçeyle başvuruda bulunması gerekiyor. Başvuruların ardından ekipler tarafından yerinde inceleme yapılacak ve uygun görülen ağaçlar program dahilinde kesilerek ortamdan kaldırılacak.
Belediye, uygulamanın daha yaşanabilir ve sağlıklı bir çevre oluşturma amacı taşıdığını belirterek vatandaşların desteklerine teşekkür etti.

Öte yandan, polenli ağaçların kesilmesi kararı çevre ve şehircilik açısından farklı değerlendirmeleri de beraberinde getirebilir. Uzmanlar, polen kaynaklı sorunlarda ağaç kesiminin yanı sıra budama, tür değişimi ve kentsel yeşil alan planlaması gibi alternatif yöntemlerin de dikkate alınması gerektiğini vurguluyor.

I M G 20260623 132606

Muhabir: Cahit Yiğit