Yüksekova’da inşaat sektöründe çalışan bazı işçiler, ilçedeki iş imkanlarının giderek azaldığını ve birçok kişinin geçimini yalnızca inşaat sektöründen sağlamaya çalıştığını ifade etti. İşçiler, bazı iş yerlerinde sigortasız ve düşük ücretli çalışmanın yaygın olduğunu öne sürerek yetkililerden denetimlerin artırılmasını istedi.

İnşaat işçileri, özellikle son yıllarda İran’dan gelen bazı işçilerin düşük ücretlerle çalıştığını iddia ederek bunun sektördeki ücretleri olumsuz etkilediğini savundu. İşçiler, bu durum nedeniyle yerel çalışanların iş bulmakta zorlandığını ve birçok kişinin başka illere göç etmek zorunda kaldığını dile getirdi.

Bazı işçiler ayrıca ilçe merkezinde kaldırımlarda yapılan satışlarla ilgili de şikayetlerini dile getirerek, denetimlerin artırılmasını talep etti.

"Biz batıya gidiyoruz, yabancılar burada çalışıyor"
İnşaat işçisi Lokman Soydan, ilçedeki iş piyasasının ciddi şekilde etkilendiğini belirterek şunları söyledi: “İran’daki vatandaş kendi ülkesinde çalışsın, Yüksekovalı da kendi memleketinde çalışsın. Ama bugün Yüksekovalı ekmek için batıya gitmek zorunda kalıyor. Birçok insan gurbette çalışırken hayatını kaybediyor ve cenazesi memleketine geliyor. Buna rağmen kendi ilçemizde iş bulamıyoruz. Yüksekova’daki iş piyasası tamamen İranlıların eline geçmiş durumda. İnşaattan tutun alım satıma kadar birçok alanda bunu görüyoruz. İranlı işçi burada aldığı ücreti kendi ülkesine götürdüğünde daha fazla kazanç elde ediyor ama Yüksekovalı aynı ücretle geçinemiyor. Bugün bin lira ile bir market poşeti bile doldurulamıyor. Telefon faturası, kira, elektrik, çocukların masrafı var. İnsanlar nasıl yaşayacak? Bunu düşünen yok. Bahardan bu yana iş piyasası ciddi şekilde düştü. Biz bu durumun takipçisi olacağız. Savcılık, kaymakamlık ve ilgili kurumların harekete geçmesini istiyoruz.”

“Kafemin kirası 24 bin lira, evimin kirası 10 bin lira”
İnşaat işçisi Rojhat Fendik ise artan yaşam maliyetleri nedeniyle büyük sıkıntılar yaşadıklarını belirtti.
“Benim kafemin kirası 24 bin lira, evimin kirası 10 bin lira. Elektrik faturam 3 bin lirayı buluyor. İki çocuğum var ve her ay onların da masrafları var. Bizler sıva işi yapıyoruz, inşaatta çalışıyoruz ama artık iş bulamıyoruz. Kaldırımlardan çarşı merkezine kadar her yerde İranlıları görüyoruz. Yüksekovalı biri kaldırımda satış yaptığında hemen müdahale ediliyor ama yabancılar rahat şekilde satış yapabiliyor. Bu durum esnafı da mağdur ediyor. Biz artık geçinemiyoruz. Yüksekovalı işçiler mağdur durumda. Belediyenin, ilgili kurumların ve denetim ekiplerinin bu konuya çözüm bulması gerekiyor. İnsanlar evine ekmek götüremiyor. Yüksekova’nın yerlisi kendi memleketinde işsiz kalmış durumda.”

İşçiler, ilgili kurumların kayıt dışı çalışma iddialarını araştırmasını ve gerekli denetimleri artırmasını isterken, yaşanan ekonomik sıkıntıların çözülmesi için yetkililerin adım atmasını talep etti.





